آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟

🌸آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟

آرتروسکوپی عملی جراحی بوده که متخصص ارتوپد آن را برای مشاهده، تشخیص و درمان مشکلات داخل مفصل انجام می دهد. برای اطلاع بیشتر از آرتروسکوپی زانو و نحوه ی آنجام آن می توانید این مقاله را مطالعه کنید. در عمل آرتروسکوپی مانند دیگر عمل های جراحی، فرد باید توسط پزشک بیهوشی تحت بیهوشی عمومی ، بی حسی کمری و بندرت بی حسی محلی قرار بگیرد. پیش از عمل بیمار نباید تا هشت ساعت چیزی بخورد یا بیاشامد. آرتروسکوپی زمانی حدود یک الی نیم ساعت طول می کشد. چنانچه هنگام عمل به طور کامل بیهوش نشده باشید می توانید آرتروسکوپی را از طریق مانیتور مشاهده کنید. در انتهای عمل شکاف های پوستی بخیه شده و پانسمان می گردد.

آرتروسکوپی زانو چگونه انجام می شود؟

🌸عمل جراحی آرتروسکوپی زانو چیست؟

آرتروسکوپی زانو توسط انجام برش های بسیار کوچک انجام شده و هنگام عمل پزشک متخصص ارتوپد آرتروسکوپ را درون مفصل زانوی شما وارد می کند. آرتروسکوپ تصویری روی مانیتور می فرستد که پزشک می تواند ساختار زانوی شما با تمام جزییات روی آن مشاهده کند. پزشک برای مشاهده، اصلاح یا ازبین بردن بافت آسیب دیده می تواند از آرتروسکوپی زانو استفاده نماید. برای انجام این کار ابزارهای جراحی کوچکی توسط برش های اطراف زانو، وارد زانو می گردد. برای پر کردن مفصل زانو و شستشوی آن یک محلول استریل استفاده می شود. با این کار پزشک زانوی شما را واضح تر و با جزئیات بیشتری می بیند.

درمان زانو با آرتروسکوپ بسار مناسب است. دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

🌸آرتروسکوپی زانو چه مزایایی دارد؟

درمان زانو با آرتروسکوپ برای برخی بیماران می تواند موجب ساده شدن عمل جراحی، بخیه کمتر، خطر کمتر عفونت به دلیل انجام برش های کوچک تر، درد کمتر پس از عمل  و دوره نقاهت کوتاهتر گردد. بیمار معمولا در همان روز یا روز بعد از عمل می تواند از بیمارستان مرخص شود و پس از چند روز به سر کار خود بازگردد. جراحی آرتروسکوپی زانو نسبت به روش های دیگر روشی کم تهاجمی است. پزشک می تواند مشکل را تشخیص داده و با استفاده از یک ابزار بسیار کوچک یعنی آرتروسکوپ که توسط برشی در پوست وارد می شود، عمل جراحی را انجام دهد. جراحی آرتروسکوپی زانو معمولا برای تشخیص مشکلات زیر بسیار سودمند است:

• درد مداوم مفصل
  • صدمه به غضروف
  • شناوربودن بخش هایی از استخوان و غضرف
  • تجمع مایع که بایستی تخلیه شود

🌸مواقعی که عمل آرتروسکوپی زانو انجام می شود؟

در صورتی که شما زانو درد داشته باشید استفاده از این روش توسط پزشک توصیه می گردد. آرتروسکوپی روشی مفید بوده که پزشکان می توانند از آن طریق منبع درد زانو را تشخیص داده و مشکل آن را برطرف کنند. با استفاده از جراحی آرتروسکوپی می توان موارد زیر را تشخیص و درمان کرد.

• پارگی رباط های صلیبی قدامی یا خلفی
  • منیسک پاره شده ( غضروف بین استخوان های زانو)
  • کشکک هنگامی که از جای خود خارج شده است.
  • قطعات غضروف تکه شده که در مفصل شل شده قرار دارند.
  • برداشتن کیست بیکر
  • در صورتی که استخوان زانو شکستگی داشته باشد.
  • تورم سینوویوم ( پوششی روی مفصل)

5 × چهار =