آرتروسکوپی لگن

در حقیقت آتروسکوپی لگن همچون آرتروسکوپی شانه صورت می گیرد . جراح ارتوپد به همراه دوربینی که دارد در مدت زمانی که جراحی انجام می شود درون بدن بیمار مورد ارزیابی قرار می دهد و جهت برطرف کردن آن اقداماتی را انجام می دهد . آرتروسکوپی لگن یکی از روش هایی است که جهت درمان بیشتر مشکلات و اختلالات لگن استفاده می شود اما به اندازه آرتروسکوپی های دیگر شایع نیست .
جراح ارتوپد پیش از این که تصمیم برای آرتروسکوپی لگن بگیرد بدون هیچ کدام از روش های جراحی مشکلات بیمار را تشخیص و درمان می کند . روش هایی همچون استراحت – استفاده از دارو برای کاسته شدن درد – فیزیوتراپی و … و این روش ها به کم شدن درد بیمار کمک شایانی می کند . اما اگرچه بیمار درمان نشود جراح ارتوپد آتروسکوپی را انتخاب می کند . آرتروسکوپی لگن موجب می شود درد کم شود . این دردها امکان دارد به وسیله صدمه وارد شدن به غضروف مفصلی – بافت های نرم نواحی مفصل به وجود آید .

آرتروسکوپی-لگن

نخست پس از این که فعالیت های لازم انجام شد پای بیمار به حالت کششی قرار داده می شود . این کار با هدف خارج کردن استخوان از حفره آن می باشد . و سپس وسایل جراحی به آسانی توسط برشی وارد می شوند . جراح ارتوپد در قدم اول یک سوراخ بالای ران ایجاد می کند و به وسیله آن سوراخ جراحی را برای بیمار انجام می دهد .

کاربرد آرتروسکوپی

غضروفی که پاره شده باشد را ترمیم می کند .
جدا کردن و تراشیدن زائده های استخوان چون موجب می شود که گیر کند .
اگر قسمتی از بافت التهاب داشته باشد آن را جدا می کند .
در این نوع روش جراحی مدت زمان درمان به نوع و شدت مشکل و اختلال بیماری بستگی دارد .

آرتروسکوپی لگن جراحی است که حتما باید توسط یک متخصص ارتوپد با تجربه و با مهارت انجام شود . دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپد و جراح ارتوپد آرتروسکوپی را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید .

ریکاوری آرتروسکوپی لگن چگونه می باشد

به دلیل این که آرتروسکوپی لگن یک جراحی سرپایی می باشد . بیمار می تواند در روز عمل با تجویز پزشک مرخص شود .
بعد از این که جراحی به اتمام رسید بایستی بیمار از داروهای مسکن استفاده کند . این دردها امکان دارد چندین روز پس از جراحی به صورت کامل از بین روند .

هزینه و قیمت آرتروسکوپی لگن با در نظر گرفتن نوع مشکل و اختلال و صدماتی که بیمار دیده است باهم تفاوت داشته باشد . زمانی که جراح ارتوپد آرتروسکوپی لگن را برای بیمار تجویز کند در همان جلسه ای که مشاورات لازم با بیمار را انجام می دهد در در رابطه با هزینه آن هم وی را مطلع می کند .

8 − هشت =