آسیب های زانو

علت آسیب های زانو

همانطور که می دانید در فصول سرد سال مانند زمستان به دلیل ورزش هایی مانند اسکی بیشتر با آسیب های زانو مواجه می شویم. آسیب های زانو بیشتر به دلیل زمین خوردن، ترومای مستقیم زانو یا بر اثر پیچ خوردگی زانو اتفاق می افتد متاسفانه گاهی منجر به شکستگی استخوان اطراف زانو خصوصا استخوان کشکک می شود. استخوان کشکک جز اجزای اصلی زانو برای ایجاد عملکرد مناسب در آن می باشد و ضربه های مستقیم می تواند باعث شکستگی استخوان کشکک زانو شود.
ضربه های غیرمستقیم یا پیچ خوردگی ها معمولا منجر به آسیب به بافت نرم زانو می شود. بافت نرم زانو شامل رباط صلیبی جلویی زانو(ACL)، رباط خلفی زانو(PCL)، منیسک داخلی و خارجی زانو و رباط های جانبی زانو(LCL و MCL) می باشد که در واقع نگهدارنده زانو هستند که می توانند از دررفتگی یا پیچ خوردگی زانو جلوگیری کنند.

دکتر-جولایی

در آسیب های ورزشی زانو معمولا کشیدگی در یکی از این عناصر را داریم بنابراین از آسیب های خفیف مانند کشیدگی رباط ها تا پارگی منیسک زانو، پارگی رباط صلیبی و… می تواند ایجاد شود. همچنین گاهی ممکن است در اثر آسیب های زانو چندین عنصر همزمان دچار آسیب شوند که شرایط وخیم تر می باشد.

چه زمانی به جراح ارتوپد مراجعه نماییم؟

۱- در صورتی که در زانوی خود درد شدیدی احساس می کنید.
۲- اگر از زانوی خود یک صدایی مانند تق می شنوید.
۳- در صورتی که زانوهای شما دچار تورم شده باشد.
۴- در صورتی که موقع راه رفتن بلنگید یا نتوانید به راحتی راه بروید.

درمان آسیب های زانو  نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

درمان آسیب های زانو

قبل از مراجعه به متخصص ارتوپد بهتر است اقدامات زیر را رعایت نمایید:
۱- پس از بروز آسیب دیدگی در زانو سریعا یخ بر روی زانوهای خود قرار دهید.
۲- از گرم کردن زانوهای خود اجتناب نمایید.
۳- به منظور کاهش تورم پاهای خود را بالا نگه دارید.
۴- از ورزش کردن یا دویدن تا بهبود کامل خودداری کنید.

دارودرمانی

پس از مراجعه به متخصص ارتوپد، داروهای مسکن ضد درد برای کاهش درد و تورم موثر می باشند. همچنین داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نیز برای کاهش درد مفید می باشند.

آسیب-های-زانو

ورزش و فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پس از بروز آسیب های زانو می تواند باعث بهبود سریع شما شود که معمولا بین ۲ تا ۱۲ هفته زمان می برد.
فیزیوتراپی می تواند باعث بهبود درد، کاهش تورم و نیز بهبود دامنه حرکتی در مفاصل زانو گردد.

نتیجه گیری

آسیب های زانو به علل متفاوتی ممکن ااست ایجاد شوند و باعث درد و تورم در بیمار گردد. به همین دلیل توصیه می شود برای درمان آسیب های زانو فورا به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه نمایید.

سایر خدمات دکتر هومن جولایی جراح ارتوپد در کرج:

درمان آرتروز زانو در کرج

تعویض مفصل زانو در کرج