بهترین متخصص ارتوپد

ارتوپدی شاخه ای از علوم پزشکی است که به برطرف کردن مشکلات مرتبط با اندام های حرکتی مانند استخوان ها، مفاصل و عضلات می پردازد. در این روش متخصص ارتوپد سعی می کند با انجام جراحی های مناسب مشکلات اندام های حرکتی را برطرف کند.

جراحی-ارتوپدی

ارتوپدی به شاخه های متعددی تقسیم می شود که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل شانه

تعویض مفصل لگن

تعویض مفصل ران

تعویض مفصل مچ پا

تعویض مفصل آرنج

آرتروسکوپی لگن

آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی مچ پا

آرتروسکوپی شانه

آرتروسکوپی مچ دست

شاخه پزشکی ارتوپدی نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپد و جراح ارتوپد آرتروسکوپی را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید .

تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانوسایش تدریجی با افزایش سن و جراحات ناشی از ضربات ممکن است به غضروف زانو که روی استخوان ها را می پوشاند آسیب برساند و مانع از درست کار کردن مفصل زانو شود. جراحی و تعویض مفصل زانو می تواند درد ناشی از آرتروز شدید را تسکین دهد و به بیمار کمک کند بهتر راه برود.

در صورت ابتلا به آرتروز شدید زانو ممکن است پزشک توصیه کند جراحی تعویض مفصل زانو را انجام دهید. جراح در حین جراحی تعویض زانو غضروف و استخوان آسیب دیده را از مفصل زانو بر می دارد و آن را با یک مفصل مصنوعی جایگزین می کند. انواع شایع آرتریت زانو شامل آرتروز زانو، آرتروز روماتوئی است. شایع ترین علائم آرتریت زانو بدون توجه به نوع آن درد، تورم، خشکی و یا سفتی در حرکت زانو است. در طول زمان این خشکی مفصل ممکن است آنقدر شدید شود که راه رفتن را برای فرد ناممکن کند. همچنین بسته به علت آرتریت ممکن است علائم دیگری هم وجود داشته باشد.

جراحی ریجنکس

زانو مهمترین مفصل بدن است که چهار رباط نگه دارنده دارد.ACL و DCL که در عمق زانو قرار دارد و MCL و LCL  که در دو طرف زانو قرار دارد. این رباط ها به زانو کمک می کنند تا منعطف باشد و باز و بسته شوند و از درون و بیرون بچرخند.

زانو در معرض آسیب های جدی مخصوصا برای افراد بسیار فعال قرار دارد. ولی با این حال در همه سنین با سطح فعالیت های مختلف می توان این آسیب ها را دید. معمولا در آسیب ها کشیدگی بیش از حد پیش می آید مثلا در ورزشکارانی که ضربه شدید خورده باشند سستی زانو ایجاد می شود و بعد از این حالت در ACL  ناپایداری به وجود می آید که این ناپایداری به ناکارآمدی منجر می شود و معمولا بیماران را عصبی می کند چون نمی توانند مانند قبل فعالیت کنند. بنابراین نیاز است تا ACL  جراحی ریجنکس شود.

در جراحی ریجنکس پروتکلی آماده می شود که به پزشک اجازه می دهد در ACL  ، سلول های بنیادی را در پارگی های سطح یک، سطح دو یا سطح سه قرار دهیم. البته به شرطی که پارگی به عقب کشیده نشده باشد و ورقه زانو سالم باشد می توانیم این کار را انجام دهیم. در این روش نتایج خوبی مشاهده شده و مفصل دوباره به حالت استوار و اولیه اش برمی گردد. این مسئله مخصوصا برای ورزشکارانی که با حرکات پرشی و کششی سروکار دارند اهمیت دارد. این نوع جراحی ها معمولا تهاجمی هستند و برای مدت طولانی نمی تواند کاربرد بیومکانیک درستی در بدن داشته باشد. برای این جراحی از استخوان خود بیمار استفاده می شود و در آزمایشگاه پردازش می کنیم سپس مستقیما به ACL  تزریق می کنیم. همچنین از تصویر برداری هم استفاده می کنیم تا بافت را در جای درست قرار دهیم.

چهار × پنج =