جراحی دیسک کمر ممنوع!

درد در ناحیه کمر مانند زنگ هشداری است برای فرد که نشان می دهد ستون فقرات او از نظر عملکرد دچار اختلال شده است که باید بررسی و درمان شود. پس باید بگوییم که درد در ناحیه کمر یک علامت است که اگر این علامت به موقع بررسی و درمان نشود بعد از آن به بیماری تبدیل می شود.

🌸دیسک کمر چیست؟

این بیماری عبارت است از بیرون زدگی دیسک کمر و وارد شدن فشار به نخاع و ریشه های عصبی، فشار وارد شده باعث درد در کمر و انتشار این درد به پاها می شود. این بیماری بسیار شایع است و ارتباط زیادی با کار و وزن سنگین دارد. در موارد پیشرفته باعث بی حسی و ضعف حرکتی در پاها می شود و در ۹۰ درصد موارد درمان آن به روش غیر جراحی صورت می گیرد و در موارد بسیار پیشرفه  نیاز به درمان جراحی می باشد.

🌸فاکتورهایی که احتمال بیرون زدگی دیسک کمر را افزایش می دهند:

• اضافه وزن

اضافه وزن باعث می شود تا فشار روی دیسک های بین مهره ای افزایش یابد.

• شغل

مشاغلی که با بلند کردن و حمل کردن اجسام سنگین، نشستن های طولانی پشت میز و به طور کلی فعالیت هایی که با خم شدن و یا چرخش های تنه همراه هستند خطر ابتلا به دیسک کمر را افزایش می دهند.

• کم تحرکی

هیچ گاه به مدت طولانی در یک وضعیت قرار نگیرید اگر نشته اید بلند شوید و کمی راه بروید و اگر در مدت طولانی سر پا ایستاده اید، بنشینید و کمی استراحت کنید.

• سبک زندگی
  • سبک زندگی شما در بروز دیسک کمر تاثیر گذار است سعی کنید ورزش را حتما در برنامه خود داشته باشید.
جراحی دیسک کمر ممنوع!

🌸علائم دیسک کمر

دیسک اغلب در قسمت کمر و درصد کمتر در گردن اتفاق می افتد. دیسک های کمری اغلب سبب ایجاد درد در

• باسن
  • ران
  • ساق

و دیسک های گردنی باعث درد های شانه و بازو می شوند.

🌸روش های نوین درمان دیسک کمر کدامند؟

• اندوسکوپی

به کمک این روش پزشک یک دوربینی را که گاهی اوقات با بی حسی موضعی انجام می شود، وارد ستون فقرات می کند و پس از مشاهده کردن دیسک آسیب دیده آن را خارج می کند.

• لیزر

متخصص ارتوپد سوزن مخصوص جراحی را داخل فضای دیسک می کند و با کمک لیزر دیسک تخریب شده از بین می رود.

اوزون گازی است که خاصیت رسانایی دارد و در درمان بیماری های دیسک کمر و آرتروز کمک شایانی به حیطه پزشکی کرده است.

• تزریق ژل

اصولا بیماری دیسک کمر قابل درمان است و با آماری که امروزه اعلام می شود تقریبا ۹۰ درصد موارد دیسک کمر با روش های غیر جراحی قابل درمان هستند. بنابراین اگر فردی درد شدیدی در ناحیه کمر، پاها و یا دردی که از کمر به پاها انتشار می یابد، احساس کرد حتما باید به یک پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

درمان دیسک کمر  نیازمند مهارت بالایی می باشد دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

🌸نتیجه گیری

در نتیجه با تشخیص زود هنگام دیسک کمر به کمک ام آر ای این بیماری در مراحل اولیه توسط دارو قابل درمان است. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که هر چه درمان سریع تر انجام شود، موثر و کم هزینه تر خواهد بود.

سایر مقالات بهترین متخصص ارتوپد در کرج :

جراحی منیسک زانو ممنوع

جراحی رباط صلیبی زانو ممنوع