دیسک گردن چیست؟

🌸 آیا می دانید دیسک گردن چیست؟

🌸 چه علائمی در زمان دیسک گردن بروز می کند؟

🌸 بهترین روش درمان دیسک گردن چیست؟

دیسک بیرون زده گردن یک علت شایع درد های گردن و شانه ها است اصولا دیسک های گردنی بین مهره های گردنی قرار دارند و به دلایل مختلف ممکن است این دیسک ها از محل خود به سمت کانال نخاعی و یا ریشه های عصبی آن برآمدگی پیدا کند که به دلیل تحریکات شیمیایی و فشاری آنها بر روی ریشه های عصبی علائم مختلفی در بیمار ایجاد شود.

دیسک گردن چیست؟

هنگامی که ارتفاع دیسک بین مهره ای کم می شود فاصله بین مهره ای کاهش یافته و باعث تنگی سوراخ بین مهره ای و اعمال فشار بر ریشه های اعصاب می گردد با اعمال فشار بر ریشه های عصب علائمی مانند :

• خشکی
  • گرفتگی

در عضلات گردن و شانه

• بی حسی
  • خواب رفتگی
  • درد و گزگز

در بازو و ساعد و انگشتان دست

• سوزش بین دو کتف
  • سر گیجه
  • درد در ناحیه پس سر

ایجاد می شود.

🌸 هدف از درمان بر تسکین درد چیست؟

هدف از درمان بر تسکین درد کاهش احتمال آسیب دائمی و کمک به بیمار برای گذران یک زندگی طبیعی متمرکز می شود در صورتی که در دیسک گردن تخریب کامل دیسک رخ نداده باشد درمان غیر جراحی تجویز می شود.

🌸 روش های درمان دیسک گردن

یک طیف از درمان وجود دارد که عبارتند از:

درمان های دارویی در موارد خفیف

لیزر

اوزون تراپی

و در موارد بسیار شدید در صورتی که روش های غیر تهاجمی پاسخگو نبود از روش جراحی استفاده می شود.

🌸 روش نوین درمان دیسک گردن چیست؟

یکی از درمان های نوین دیسک گردن لیزر می باشد برای انجام این کار از یک دستگاه تصویر برداری که به صورت زنده مسیر ورود سوزن مخصوص لیزر درمانی به دیسک را مشخص می کند استفاده می شود سپس به وسیله ماده حاجب رادیولوژی می توان محل بیرون زدگی دیسک را دقیقا توسط تصویر برداری مشاهده کرد سپس لیزر از طریق همین سوزن به قسمت ژله ای دیسک بیرون زده وارد شده و توسط پزشک با تنظیم خاص و به صورت متناوب تابانده می شود.

گرمای حاصل از لیزر موجب جمع شدن دیسک بیرون زده شده و فشار از روی عصب و کانال نخاعی برداشته می شود و درد بیمار بهبود می یابد.

درمان دیسک گردن  نیازمند مهارت بالایی می باشد دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

🌸 اقدامات بعد از لیزر درمانی

سایر مقالات دکتر هومن جولایی :

جراحی دیسک کمر ممنوع

جراحی تعویض مفصل زانو ممنوع