تزریق ژل غضروف ساز جهت درمان آرتروز

آرتروز چیست؟ علائم بیماری آرتروز چیست؟ روش های درمان آرتروز کدامند؟ متخصص ارتوپد خوب در جلسات اولیه معاینه توضیحاتی در خصوص پرسش های فوق در اختیار بیمار می گذارد.

🌸آرتروز چیست؟

آرتروز یک بیماری پیشرونده است که سطوح غضروفی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث از بین رفتن غضروف ها و تماس استخوان ها با هم می شود این تماس استخوانی باعث دردناک شدن مفصل و در مراحل پیشرفته تر ممکن است در اطرف مفصل استخوان های اضافه تشکیل شود.

آرتروز در تمام مفاصل ممکن است رخ دهد اما در مفاصلی که بیشترین وزن را متحمل می شوند شایع تر است و علائمی را برای بیمار ایجاد می کنند.

درمان آرتروز  نیازمند مهارت بالایی می باشد دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

🌸علائم بیماری آرتروز چیست؟

• درد

عمدتا علائم آرتروز غیر اختصاصی هستند یعنی در بیماری های دیگر مفصلی هم ممکن است این موارد را شاهد باشیم همانطور که می دانید شایعترین آن درد است یعنی بیماران بعد از سن 50 سالگی معمولا ممکن است دچار درد های پراکنده ای در اطراف مفاصل، به خصوص مفصل زانو شوند که این مورد نشان دهنده شروع پروسه آرتروز است.

درد شایع ترین علامت بیماری آرتروز است اما علاوه بر آن علائم دیگری هستند که ممکن است با آرتروز همراه باشند:

• تورم

افرادی که معمولا دچار آرتروز هستند به طور متناوب زانو ها و یا مفصل مچ پای آنها ورم می کند.

• تغییر شکل مفصل زانو

این علامت در مراحل نهایی آرتروز، و به شکل زانوی پرانتزی مشاهده می شود. یعنی زانوی این افراد از داخل دچار خوردگی می شود و در نتیجه زانو وارد فاز پرانتزی می شود. این مورد در افرادی رخ می دهد که آرتروز در آنها بر اثر بیماری روماتیسم ایجاد شده است.

تزریق ژل غضروف ساز جهت درمان آرتروز

🌸روش های درمان غیر جراحی آرتروز زانو چیست؟

امروزه از روش های مداخله ای جدیدی برای درمان آرتروز انواع مفاصل می توان استفاده کرد که عبارت است از:

• تزریق ژل غضروف ساز و داروهای ضد التهاب

تزریقات ژل که باعث افزایش سلول سازی،غضروف سازی و کاهش التهاب در مفصل می شود و می تواند اثرات درمانی مفیدی برای بیمار داشته باشد.

اوزون تراپی یک روش درمانی جدیدی است که در درمان آرتروز از آن استفاده می شود.

🌸فوائد تزریق ژل غضروف ساز

تزریق ژل  غضروف ساز روشی بدون خطر و بی عارضه می باشد چرا که در این روش ترکیبات کورتونی وجود ندارد. و به صورت سرپایی و بدون درد انجام می شود.

🌸چه کسانی کاندید تزریق ژل غضروف ساز هستند؟

بیمارانی که مشکل شدید قلبی و دیابت دارند و انجام جراحی های تعویض مفصل برای آنها بسیار خطرناک است، تزریق ژل غضروف ساز روش جایگزین بسیار مناسبی برای درمان آرتروز می باشد.

🌸نتیجه گیری

لذا با توجه به موارد فوق امروزه در ارتوپدی مدرن تزریق ژل های غضروف ساز جهت درمان آرتروز زانو جایگاه ویژه ای پیدا کرده است و کاربرد وسیعی در دنیای امروزه برای آنها ایجاد شده است.