درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی

آنچه می خوانید...

درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی

آیا از درد زانو ناشی از آرتروز رنج می برید؟ آیا همواره در هنگام راه رفتن و انجام فعالیت های روزمره خود درد زانو شما را زمین گیر گرده است؟ آیا انواع داروها و روش های مختلف در درمان درد زانوی شما تاثیر چشمگیری نداشته اند؟ سلول درمانی یا PRP زانو روشی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی به کمک شما آمده است.

پی آر پی یک روش کاملا بی خطر و معجزه گر در درمان آرتروز های خفیف و متوسط و حتی آرتروز های پیشرفته که در آن بیمار کاندید تعویض مفصل است، می باشد. به طوری که ۶۰ الی ۸۰ درصد از درد بیمار برای مدت یک سال کاهش می یابد.

مطالعات جدید کارایی پی آر پی در تسکین درد مفصل زانوی دچار آرتروز را به اثبات رسانده است. آرتروز زانو از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالای بالای ۴۰ سال است.

🌸 مهم ترین مشخصه آرتروز چیست؟

مهم ترین مشخصه آرتروز تخریب تدریجی غضروف زانو همراه با احساس درد است. یکی از درمان های نوین و تاثیر گذار بهبود درد ناشی از آرتروز زانو سلول درمانی یا پی آر پی نام دارد.

🌸 روش کار پی آر پی چگونه است؟

مقدار کمی خون از بازوی بیمار گرفته شده و داخل کیت مخصوصی سانتریفیوژ می شود. این فرایند شامل استخراج پلاسمای پر از پلاکت و فاکتور های رشدی است. فرایند سانتریفیوژ چند دقیقه ای به طول می انجامد اما در واقع غلظت پلاکت را تا ۵ برابر نسبت به خون طبیعی افزایش می دهد.

فاکتور های رشدی تعیین شده به محل های مورد نظر در زانوی بیمار تزریق می شود و می تواند منجر به رشد و بهبود سلول های آسیب دیده زانو شود.

🌸 نقش پلاکت در بدن چیست؟

پلاکت نقش ضد انعقادی در بدن دارد و باعث می شود تا در محلی که خونریزی اتفاق افتاده است، پوششی ایجاد کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری کند.

پلاکت حاوی یک سری فاکتورهای رشد و فاکتور های تحریک کننده سلول های بدن است که باعث تحریک رشد و تکثیر تعدادی از سلول ها می شود.

🌸 طول درمان

فرایند بهبودی در حدود ۶ هفته به طول می انجامد و بیمار به زندگی عاری از درد خود بازمی گردد.

🌸 در چه مواردی غیر از آرتروز زانو می توان از روش پی آر پی استفاده کرد؟

• رفع درد های شانه مانند آسیب های عضلات اطراف شانه یا التهاب تاندون های اطراف شانه
  • درمان التهاب و پارگی تاندون عضله دو سر بازویی
  • درمان بیماری های آرنج تنیس بازان و گلف بازان
  • درمان التهاب لیگمان ها و رباط هایی که در اطراف مفصل آرنج وجود دارند
  • درمان التهاب تاندون هایی که در انگشتان دست وجود دارند.
  • در لگن برای درمان بورسیت ها و التهاب اطراف مفصل لگن
  • درمان کشیدگی های عضله های پشت ران
  • درمان خار پاشنه
  • درمان التهاب تاندون آشیل
درمان آرتروز زانو  به روش پی آر پی نیازمند مهارت بالایی می باشد. دکتر هومن جولایی متخصص ارتوپدی در کرج  و جراح ارتوپد در کرج این درمان را با تخصص ویژه ای انجام می دهد. جهت مشاوره با دکتر هومن جولایی و رزرو وقت قبلی می توانید با شماره هایی که در داخل سایت است تماس حاصل فرمائید . همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

این مطلب فقط جهت آگاهی است و جایگزین اطلاعات کاملی که پزشک در اختیار شما می گذارد نیست و حتما برای مشاوره به یک متخصص ارتوپد خوب مراجعه کنید.

سایر خدمات متخصص ارتوپد در کرج :

علت درد در شانه چیست؟

دیسک گردن چیست؟